Virtuele

Docent Assistent

Online toets- en leeromgeving voor de exacte vakken. Verbeter de betrokkenheid van studenten en bespaar tijd als docent.

Al meer dan 10 jaar vertrouwd door onderwijsinstellingen over de hele wereld

Hoger onderwijs

Amsterdam UMC
Amsterdam UMC
Amsterdam University College
Amsterdam University College
Artesis Plantijn Hogeschool Antwerpen
Artesis Plantijn Hogeschool Antwerpen
Deakin University
Deakin University
Edith Cowan University
Edith Cowan University
Erasmus University
Erasmus University
Linnaeus University
Linnaeus University
Hogeschool Inholland
Hogeschool Inholland
Hogeschool van Amsterdam
Hogeschool van Amsterdam
Hogeschool van Arnhem en Nijmegen
Hogeschool van Arnhem en Nijmegen
University of South Africa (UNISA)
University of South Africa (UNISA)
Hogeschool van Utrecht
Hogeschool van Utrecht
Monash University
Monash University
Odisee Brussels
Odisee Brussels
ONCAMPUS Amsterdam
ONCAMPUS Amsterdam
Radboud University
Radboud University
Rijksuniversiteit Groningen
Rijksuniversiteit Groningen
Vrije Universiteit Amsterdam
Vrije Universiteit Amsterdam
Algoma University
Algoma University
University of Amsterdam
University of Amsterdam
Maastricht University
Maastricht University
University of Exeter
University of Exeter
University of Lincoln
University of Lincoln
KU Leuven
KU Leuven
Technische Universiteit Eindhoven
Technische Universiteit Eindhoven
Amsterdam UMC
Amsterdam UMC
Amsterdam University College
Amsterdam University College
Artesis Plantijn Hogeschool Antwerpen
Artesis Plantijn Hogeschool Antwerpen
Deakin University
Deakin University
Edith Cowan University
Edith Cowan University
Erasmus University
Erasmus University
Linnaeus University
Linnaeus University
Hogeschool Inholland
Hogeschool Inholland
Hogeschool van Amsterdam
Hogeschool van Amsterdam
Hogeschool van Arnhem en Nijmegen
Hogeschool van Arnhem en Nijmegen
University of South Africa (UNISA)
University of South Africa (UNISA)
Hogeschool van Utrecht
Hogeschool van Utrecht
Monash University
Monash University
Odisee Brussels
Odisee Brussels
ONCAMPUS Amsterdam
ONCAMPUS Amsterdam
Radboud University
Radboud University
Rijksuniversiteit Groningen
Rijksuniversiteit Groningen
Vrije Universiteit Amsterdam
Vrije Universiteit Amsterdam
Algoma University
Algoma University
University of Amsterdam
University of Amsterdam
Maastricht University
Maastricht University
University of Exeter
University of Exeter
University of Lincoln
University of Lincoln
KU Leuven
KU Leuven
Technische Universiteit Eindhoven
Technische Universiteit Eindhoven

Voortgezet onderwijs

Instituto Francés La Salle
Box Hill School
St Michael's Collegiate
Edith Cowan Collage

Educatieve uitgeverijen

Cappelen Damm
Liber
Sanoma Learning
Bloomsbury Publishing

Lees meer

Testimonials Klantverhalen

Alles op één plek

μ1μ1μ1σ0H
Interactieve Theorie

Theorie pagina's van onze digitale leerboeken maken gebruik van ondersteunende kleuren, naar wens op te roepen extra toelichting of bewijzen, interactieve visualisaties en uitgewerkte voorbeelden.

Oefenen met Feedback

Onze leeromgeving analyseert het antwoord van studenten en herkent of er een fout in het antwoord zit, en zo ja, welke fout dit is. Dit maakt het mogelijk om automatisch gerichte hints en feedback te geven. Op deze manier krijgt iedere studenten de hulp die ze nodig hebben, en hebben docenten meer tijd om zich op het creatieve deel van lesgeven te focussen!

Veilig Toetsen

Onze toetsmodule creëert automatisch gerandomiseerde toetsen voor studenten, en kijkt deze ook na. Deels goede antwoorden krijgen ook deels punten toegekend. Docenten kunnen als tweede corrector optreden door cijfers aan te passen en opmerkingen toe te voegen. Hierdoor kunnen zij hun energie richten op het klaslokaal in plaats van repetitief nakijkwerk.

Rapportage

SOWISO biedt rapportages over de algemene voortgang van een cursus, al dan niet op klasniveau, met naar wens ook diepgaande analyses per onderwerp of student. Deze rapportage maakt het mogelijk om eenvoudig probleemgevallen (in content en studenten) te identificeren, de zogenaamde “red flags” en op een passende manier in te grijpen zodat je meer aandacht kan besteden aan een bepaald onderwerp of een component van de cursus opnieuw in te richten.

Prijs winnend

Impact EdTech winnaar

Betrouwbaar

ISO gecertificeerd

Impact gedreven

Sponsor Edukans

Huidige
statistieken
exercises
120 000 000 +
Opgaven afgerond
students
450 000 +
Studenten geholpen
tests
1 250 000 +
Toetsen ingestuurd
courses
20 000 +
Cursussen afgenomen

Ontwikkeld door

, voor

.

Mastery Based Learning

SOWISO gebruikt principes van Mastery Based Learning. Dit zorgt ervoor dat studenten een grondig begrip van een onderwerp hebben voordat ze verder kunnen gaan naar het volgende onderwerp. Studenten volgen een duidelijk leerpad, terwijl ze ook de mogelijkheid krijgen om de leerstof in hun eigen tempo te oefenen.

Door Experts Samengesteld

Onze visueel ingestelde theorie pagina's en itembank van opgaven zijn in-house ontwikkeld door wiskundigen, docenten en onderwijsexperts. We verbeteren en updaten het leermateriaal voortdurend, ook aan de hand van feedback van onze gebruikers, zodat ze aan het hoogste kwaliteitsniveau blijven voldoen.

Dynamisch Leermateriaal

In tegenstelling tot statische traditionele fysieke leermiddelen, bevatten onze theorie pagina's interactieve elementen en afbeeldingen die het begrip van de concepten bij de leerlingen stimuleren. In plaats van vaste waarden te gebruiken, zijn onze dynamische opgaven gerandomiseerd; elke keer ziet de opgave er anders uit. Hierdoor kunnen studenten blijven oefenen, maar wordt het ook mogelijk om plagiaat bij toetsen en huiswerk te voorkomen.

Flexibel

Geen enkele twee docenten geven precies dezelfde cursus. Vandaar dat we het eenvoudig hebben gemaakt voor docenten om hun eigen cursussen samen te stellen uit onze kant-en-klare cursussen. Daarnaast is het ook mogelijk zelf interactief lesmateriaal te schrijven in onze uitgebreide auteursomgeving.

Toegankelijkheid

Onze producten zijn ontworpen om aan de behoeften van onze gebruikers te voldoen. Docenten in ons platform hebben de mogelijkheid om instellingen aan te passen naar die behoeftes. Een voorbeeld hiervan is om studenten met dyslectie of discalculie extra pogingen of extra tijd te geven bij toetsen. Daarnaast heeft het platform functionaliteiten als ‘tekst naar spraak’ en zijn de kleuren in het platform geoptimaliseerd voor gebruikers die kleurenblind zijn.



Onderscheidingen

Enkele van onze partners

Vraag een gratis demo aan!